Saturday, April 24, 2010

HaTi

Dlm meniti kehidupan yg pnuh liku...byk pnglmn pahit dan manis yg pasti akn dpt dirasai oleh sume org...Kehidupan terlalu indah bg yg th menilai dan mghargai....Tp kehidupan terlalu perit bg yg sering dibebani dgn plbagai musibah...Namun,,,disebalik sume dugaan itu,,,terselit sebuah kebahagiaan yg hakiki yg telah dijnjikan oleh Yang Maha Kuasa utk setiap hambaNYA...
Aku....aku juga hambaNYA yg tdk lps dr ujian dan dugaan yg diberikn olehNYA....Dugaan yg akn dan tlh mngajar aku erti sebuah kehidupan,,erti sejuta pengorbanan,,erti segunung pengharapan,,erti kasih syg dan ketabahan...Namun,,,adakah aku mmpu menahan dan menanggung sume dugaanNYA...???
Sabar dan Tabah...kedua2nya amt perlu dlm mngharungi kesemua dugaan yg aku hadapi...betapa berat dan sakit,,,tetap akan aku laluinya krna itulah sebahagiaan dr hidupku...ketulusan dan keikhlasanku dlm menerima sume cubaan yg melanda...senyum ikhlas akn ku hulurkan pd semua meskipun sakit yg ku tanggung...
Hati....lmbutnya engkau utk menerima sume ini...tangisan tdk henti2 utk mngucapkan syukur krn msh bernafas di atas bumiMu ini...keperitan dan kesakitan yg ku tanggung,,,akan ku pendam diam dlm lubuk hati agar tak siapa th gelora di hati...biarlah hanya DIA Yang Maha Mengetahui...
Kasih....tak berbelah bg utk yg tersyg....sgla ujian,,,tabahlah utk menerimanya....tak sume insan mendapat kasih syg yg smpurna dr insn yg lain...hanya ksh syg dariNYA yg smpurna dan kekal abadi...
Ujian dan dugaan....terimalah dgn hati yg ikhlas....sabar dan tabah mnjadi bukti...iman di hati tak akan bergoyah....krn DIA Maha Penyayang...krn DIA Maha Pengasih....tiang agama sllu ditegakkan agr hati tenang dan aman...

No comments: